Akcesoria krawieckie Sklep z materiałami Szycie

Najpopularniejsze akcesoria krawieckie

Domowa krawcowa, na równi z tą zawodowo zajmującą się wyszywaniem od czasu do czasu potrzebuje dodatkowych narzędzi i akcesoriów, ponieważ sama maszyna do szycia nie wystarczy. Co się może przydać, w co dobrze jest się zaopatrzyć zawczasu?

Akcesoria krawieckie na początek

Podstawowym narzędziem, poza oczywistą maszyną do szycia, są nici. Łączą one tkaniny ze sobą, pozostawiając ślad w postaci ściegu, lub jeśli szycie, lub krój tego wymaga, nawet pozostają niewidoczne. Najczęściej produkuje się nici z poliestru, gdyż są najbardziej trwałe i najlepiej się z nimi pracuje. W nici można zaopatrzyć się w pasmanterii, sklepie stacjonarnym, gdy znajdziemy sobie upodobaną gamę kolorów i markę nici, przydatny może się okazać sklep internetowy, w którym będzie można zamówić większą ilość. Zaprzyjaźniona hurtownia materiałów krawieckich w pobliżu miejsca zamieszkania także będzie warta odwiedzenia.

Do mierzenia, cięcia i przytrzymania

Cechą rozpoznawalną krawca jest jego miara, w postaci charakterystycznej wstęgi przewieszonej przez szyję. Dziś pewnie mało który zawód „nosi” miarę w ten sposób, nie zmienia to jednak faktu, że dokonywanie pomiarów w krawiectwie należy do podstawowych czynności. Z tego względu dobra, sprawdzona miara krawiecka będzie nieodzownym akcesorium. Kolejnym są dobrze dobrane do ręki nożyczki do cięcia tkanin, czy podcinania luźnych nitek, oraz specjalne nożyki, którymi łatwiej jest skorygować nadmiar materiału w trudniej dostępnych miejscach.

Szpilki nie do kłucia

Zanim dojdzie do szycia, poszczególne części tkanin trzeba umocować ze sobą w docelowym kształcie, krawiec posługuje się w tym celu szpilkami, które wpinane w materiał pomagają utworzyć poglądowy wzór, następnie utrwalany za pomocą ściegu ręcznego, lub maszyny do szycia. Na wszystkie te akcesoria krawieckie przyda się osobny przybornik, niewielka, lecz pomysłowo zaprojektowana skrzynka, w której wygodnie porozkładane są potrzebne rzeczy.

Dodatki krawieckie

Szycie ubrań, poszewek, czy kołder wiąże się także z zapotrzebowaniem na dodatki krawieckie – gdzie ich szukać? Duża część z nich to naturalne i potrzebne elementy ubioru, takie jak guziki, gumki, zamki błyskawiczne, napotniki, czy dodatki bieliźniarskie.

Podobnie jak wcześniej pomocny będzie sklep internetowy, lub hurtownia materiałów krawieckich.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *